MONGOLEN!!!!!! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Nathalie - WaarBenJij.nu MONGOLEN!!!!!! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Nathalie - WaarBenJij.nu

MONGOLEN!!!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 September 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo,

We zijn gearriveerd! Dinsdagochtend zijn we vertrokken- met 1 uur vertraging begon dan echt het spannende avontuur, met Aeroflot- maar ik moet zeggen dat de vlucht heel erg spoedig is verlopen- Aangekomen op Moskow na precies 3 uur vliegen. Na een half uur konden we alweer instappen - dit keer wel een ouder toestel- het leek wel een treincabine! Gelukkig zijn we veilig afgezet! Het is precies 6 uur vlliegen van Moskow naar Ulaanbaatar. Plaatselijke tijd 06.30 uur stonden we op het vliegveld- en wat een rust is het hier! Geen hordes mensen die je opstaan te wachten voor hun taxirit (gelukkig). De tempratuur is s'ochtends precies 1 graden- even wennen! Onderweg naar het centrum zien we heel wat oude (kern?)fabrieken staan. En een soort van suburb wijken- met allemaal provisorische omheiningen, hier achter liggen denk ik de minder luxe woonhuizen. Het is rustig op de weg - en het doet heel erg communistisch aan. Hele brede straten, en hier en daar een voor de oorlogse tank. Grappig, we worden voor het eerst niet nagekeken- alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat wij hier lopen. Het zijn hele vriendelijke mensen- en ze zijn ook heel erg hip-iedereen loopt hier zeer goed gekleed- mooie auto's, de vrouwen zijn hier de baas, en regelen hier alle tours in de omgeving. Het ziet er westerse uit dan ik had gedacht. Vandaag een hoop geregeld- naar de ambassade van China geweest- als .. het goed is hebben we volgende week het visum. Treinkaartjes worden ook geregeld- altijd maar even wachten of het ook daadwerkelijk op rolletjes verloopt. Het eten is hier niet zo heel erg bijzonder, gelukkig maar dat we vitaminepillen hebben meegenomen. Na een hoop rekensommetjes hebben we gelijk een tour besproken voor morgen- we blijven 7 nachten weg. we trekken de natuur in - en gaan op zoek naar Gerfamilies- paardrijden , hiken enz. zoals jullie snappen kunnen wij dan niet internetten- dus over 8 dagen hoop ik weer een leuk bericht en misschien ook wat foto's op ons weblog te zetten. Tot nu toe voelen we ons hier zeer relax en zijn we benieuwd wat ons verder nog te wachten staat...

Groetjes Nathalie & Wouter

• 12 September 2007 - 15:24

Isabella:

Leuk om te lezen! Jullie lijken me nu al in jullie nopjes ;-) Geniet ervan!!!
    Zai jian! x

• 14 September 2007 - 10:43

Suzanne:

Hee Naat & Wouter,
    Klinkt allemaal al erg leuk! Ben benieuwd hoe het in de wildernis is, zal wel gaaf zijn. Hoor het wel van de spierpijn na het paardrijden ;)
    Vanacht mijn ouders naar Schiphol gebracht voor een weekje Griekenland, helaas was ik diegene die ze afzetten haha!!

Have Fun!!

Liefs Suus

• 14 September 2007 - 11:08

Esther:

Hoi hoi,

volg jullie natuurlijk met spanning...haha, ben benieuwd hoe jullie de yakmelk vinden, de plaatselijke delicatesse (schijnt vies te zijn, maar ik hoor het wel). begrijp uit het verhaal dat het niet meer gelukt is om je china-visum op tijd te krijgen, nou ja, zo kan het ook.
    heel veel plezier!!

• 17 September 2007 - 08:56

Cora:

Hoi Nathalie en Wouter,
    We zijn helemaal vergeten om jullie een prettige vakantie te wensen. Ik wist ook niet meer precies wanneer jullie zouden gaan, de tijd gaat ook zo snel. Leuk deze weblog en alsnog heeeeel veeeeel plezier. Liefs Cora en Joop

• 17 September 2007 - 18:09

Ed:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. We zijn benieuwd hoe de excursie verloopt. Wij zijn ons al aan het inleven en volgen jullie op de kaart. Heeft Owuter al een USB kabeltje kunnen vinden?

Groetjes Net en Ed

• 17 September 2007 - 19:37

Piet En Jeannette:

Hallo daar, wereldreizigers. Klinkt allemaal goed. Zijn benieuwd naar het volgende reisverhaaltje. Klinkt weer heel anders dan jullie vorige reizen. Dus weer heel anders. Veel plezier en wees voorzichtig. Katten alles goed.
    Dikke kus Papa en Jeannette

• 18 September 2007 - 18:36

Nina:

Hey Naat en Wout
    Heel veel plezier!!!
    en lekker genieten,
    ik kom snel weer even lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt
    liefs xxx Nien

• 19 September 2007 - 19:55

Rosita:

Hoi Nathalie en Wouter,

fijn te horen dat het allemaal volgens planning loopt, ben benieuwd naar de foto's.
    Kijken jullie in China nog uit voor Tyfoon Wipha, op z'n chinees.............
    Fijne vakantie verder, ik zal jullie berichten blijven volgen.

Wang snee pang wang ???
    Chinese taal

grt
    Rosita and Family

• 20 September 2007 - 11:24

Jeroen:

Geweeeeldig, ik wil ook naar Mongolie man!!! Ben idd ook vergeten jullie onwijze fijne reis te wensen... FIJNE REIS EN GENIET ERVAN ;D

Ps. Als jullie een instrumentje wat krekels imiteerd tegenkomen en het is handelbaar, neem um alsjeblieft mee ^^ ben ik al jaren naar op zoek en in mongolie en vietnam hebbie ze duzzzzzz... een opdracht voor jullie reis hahaha

• 20 September 2007 - 23:29

Bianka:

laat snel horen hoe de trip was iedereen hier leeft mee....

we missen je gekke nat... kom snel trug ;)

maar ondertussen: heb vooral veel plezier samen en maak er een goede reis van!