Tour door Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Nathalie - WaarBenJij.nu Tour door Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Nathalie - WaarBenJij.nu

Tour door Mongolie

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 September 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

We zijn weer terug van onze tour- En het was echt fantastisch! De dag van ons vertrek, hebben we na aanraden van een andere tourist, maar even een jas gehaald.En we waren hier echt heel erg blij mee! We gaan met een geweldige oude russische leger 4wdr wagen op pad. Met een schots echtpaar en 1 zwitser- onze gids/kok en de chauffeur. Hele mooie weidse omgeving- om de 250 km komen we wel eens een dorpje tegen wat doet denken aan een cowboyfilm- Iedereen is hier immers te paard.Wegen zijn hier niet, alles is hier off road, gelukkig een goede auto, maar toch bumpen wij regelmatig de lucht in. De eerste avond bij een ger aangekomen- en ja hier werd de yakwodka al tevoorschijn gehaald- met z'n vijven in de ger geslapen.Als je s'avonds wilt plassen, dan zal je dit buiten moeten doen tussen de schapen, geiten, en blaffende honden. Soms is er ook wel eens een schuurtje waar je in kan staan, hier zit dan een heel diep gat in. We hebben ook nog kameel gereden door de semi gobi duinen. 15 september bij het paardenkamp aangekomen, gelukkig heb ik voor het eerst dit jaar een spijkerbroek meegenomen dit zit wat beter, maar zoals altijd zijn we dit jaar weer met heel weinig spullen op pad gegaan, en we hebben het weer in mongolie een beetje onderschat! Elke dag strakblauwe lucht- maar s'ochtends en s'avonds kan het hier behoorlijk koud zijn. Gelukkig zitten we in Azie , en hier kan je echt alles kopen! En lenen wat extra slaapzakken van het hostel.
Terug naar de paarden - met 10 paarden gaan we op pad, onze gids, wij met z'n vijven, een paardengids en zijn hulpje en twee bepakte paarden met al onze rugzakken, tenten en slaapzakken! De omgeving is hier echt heel erg mooi- we lopen door riviertjes en bossen- helaas mogen we op de paarden geen foto's maken en ook niet filmen- dit zijn namelijk niet de manege paarden uit nederland. alles gaat goed , soms gaat het paard van onze zwitserse vriend wel eens even liggen ( met hem erop) maar voor de rest gaat het prima- onze gids zingt de hele dag dus wij wanen ons als indianen op een paard- over grote rotsen en rivieren, steile afdalingen en door bossen . de tweede overnachting slapen we in een tent, en we hebben gegeten bij een kampvuur. De volgende dag deed ik mijn tentdeurtje open, ik geloofde me ogen niet! Alles was wit- het had de hele nacht gesneeuwd ! Ongeloofelijk, dit is wel het laatste wat we hadden verwacht,vandaag dus te paard door de sneeuw - iedereen had het wat koud - en niemand was hier op voorbereid- dus allemaal met sokken om onze handen,maar het was echt prachtig! Op sommige plaatsen ligt wel 20cm, maar we waren wel blij dat we aan het einde van de dag een ger in de verte zagen- het was de bedoeling dat we nog een nacht in de tent zouden slapen, maar door dit onverwachte weer toch maar in een ger! en natuurlijk kregen wij weer die overheerlijke yaktheemelk - wat overigens nog wel te drinken is- beter dan schapen/geiten vlees! Het zijn hier echt hele gastvrije mensen. We zijn ook nog bij een hotspring geweest, dit was echt lekker! na drie dagen paardrijden konden wij dit wel gebruiken. We zijn ook nog in Kharkhorin, dit is de tweede grote stad van Mongolie ( 16000 mensen) het is meer een heel groot dorp dan een stad, maar het ziet er erg gezellig uit.
Vandaag weer terug naar ulaanbaatar- we hebben afscheid genomen van onze medereizigers , zijn gaan nog een stuk verder met hun tour, we hebben echt vreselijk met ze gelachen, maar wij gaan weer verder met z'n tweeen.

Vandaag ons paspoort weer opgehaald bij de chineese ambassade, gelukkig we hebben ons visum, ons treinkaartje lag ook al voor ons klaar. Morgenochtend om 08.05 uur vertrekken we met de trein naar Beijing, een ritje van maar liefst 30 uur .

Groetjes Nathalie & Wouter

• 21 September 2007 - 14:01

Isabella:

Jee wat klinkt het allemaal spannend! Doet inderdaad "Wild West" aan die foto van de horsetrip!! Succes met jullie treinreisjuh...:-/

• 21 September 2007 - 15:34

Nettie:

Wat een avontuur,dus jullie hebben dit jaar tenminste sneeuw gehad, kunnen wij niet zeggen. Zo leuk om jullie belevenissen te lezen. Kijken er elke keer weer naar uit. Had gelezen over de hotsprings en dat Karakorum vroeger de hoofdstad van het Mongoolse keizerrijk geweest is. Er moet een klooster zijn met vele stoepa's. Maar daar hebben jullie er al zoveel van gezien toch.
    Nou op naar Peking dan, proberen jullie maar te slapen in de trein.
    Groetjes
    Nettie

• 24 September 2007 - 14:47

Esther:

ben vreselijk jaloers! het klinkt allemaal geweldig...azie maar toch anders. veel plezier alvast in beijing en de chinese muur!

• 26 September 2007 - 17:05

Carla:

Wat een heerlijke avontuurlijke reis!
    En dan drie dagen te paard. Natuurlijker kan niet.Ik moet alleen niet denken aan de zadelpijn. (Ik rijd ook geen paard)
    Beijing zal wel het tegenovergestelde zijn van de rust in Mongolië.
    goede reis en maak veel lol.

Groetjes, Carla

• 27 September 2007 - 13:33

Oma Halvemaan:

Ik vind de verhalen heel erg mooi, maar ik hoop ook dat jullie weer heelhuids terugkomen.
    Nog hele fijne reis verder en dikke kus voor jullie allebei van Oma.

PS: jullie begrijpen het wel: Oma en haar vriendin Tonny zijn hier even om vooral een glaasje te drinken op de 80-jarige verjaardag van Oma. We gaan zo feesten bij de beesten af. En dat op 80-jarige leeftijd. Zo hoort het ook.
    Nathalie en Wouter ook namens Papa en mij nog heel veel plezier. Het klinkt helemaal te gek. Ikzelf krijg het gevoel dat dit jullie leukste reis is tot nu toe.
    Dikke kus en groetjes Papa en Jeannette

• 27 September 2007 - 14:36

Ellen:

Hallo Nathalie en Wouter,

jullie zullen inmiddels wel met de trein in Beijing zijn aangekomen en nu opvallend samen tussen alle lingetjes lopen, HiHiHi...Hebben jullie al veel made in china geshopt?

Maar gelukkig Naat, je tikt en schrijft net zoveel als je praat, zodat we hier samen met jullie op reis zijn. Dus kom maar op met het volgende verhaal we zitten al bijna weer een week te wachten. Maar ook graag wat meer foto's!!!

Blijf genieten!!!

Groetjes