Dag mooi Mongolie Hallo Chinezen (heel veel) - Reisverslag uit Shanghai, China van Nathalie - WaarBenJij.nu Dag mooi Mongolie Hallo Chinezen (heel veel) - Reisverslag uit Shanghai, China van Nathalie - WaarBenJij.nu

Dag mooi Mongolie Hallo Chinezen (heel veel)

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 September 2007 | China, Shanghai

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Hier eindelijk weer eens een berichtje van ons. 22 september zijn we met de Mongolie Express trein vertrokken van Ulaanbaatar naar Beijing. Een hele mooi treinreis! En ook een hele mooie trein. Allemaal kleine coupees en een restaurant.De treinreis voorloopt rustig, s' avonds om een uur of 2100 komen we aan bij de grens Mongolie-Beijing. De papieren uitstempelen bij Mongolie ging allemaal wat traag. Bij de Chinese grens ging het allemaal wat vlotter. Het treinonderstel moest ook nog vervangen worden,dit omdat mongolie/rusland een ander treinspoor hebben dan china. En dit duurde wel 4 uur, maar het was wel heel erg leuk om te zien, want we werden met trein en al een loods in gereden waar vervolgens per wagon het treinonderstel werd vervangen. Dus met wagon en al gingen we met een soort krik omhoog. Vanuit het raam zag je alle treinwagons apart omhoog en omlaag gaan en alle toeristen hingen met de fotocamara's uit het raam.

De volgende dag komen we eindelijk aan in Beijing! Het is hier druk, heel erg druk. Ons eerste hostel is niet erg gezellig en de volgende dag zijn we dan ook naar een ander gegaan, midden in een hutton ( soort hofjes). We hebben hier 3 dagen een fiets gehuurd en dit is echt de ideale manier om Beijing te bekijken. Het is een hele grote stad met heel veel shoppingmalls. Zoveel heb ik er bij elkaar nog nooit gezien! Maar de prijzen zijn ook hier hetzelfde als bij ons. Als je meer de kleinere winkels bezoekt dan zijn de prijzen interressanter.

We hebben natuurlijk de verboden stad bezocht, wat ook weer enorm is, en het bahaipark-palace museum ga zo maar door. Het eten met chopsticks was even wennen in het begin, maar ook dit gaat ons steeds beter af.Het eten is hier echt heel erg lekker, hoewel ik soms wel eens een stukje vlees heb gegeten dat ik dacht dat dit zomaar een klein varkensoortje zou kunnen zijn, deze heb ik dan ook maar gauw even opzij gelegd. Ik heb ook nog nieuwe schoenen moeten kopen ( jaja ik had een goed excuus), de mijne waren door het tourtje in Mongolie helemaal kapot gegaan en had ze tijdelijk met tape verbonden. Natuurlijk hebben we de Grote Muur bezocht, 2 keer zelfs! De eerste keer zijn we met een bus vol chinezen vertrokken, helaas zat hier heel veel verplicht shoppen bij (pretpark,lunchen,edelstenenfabriek,waxmuseum) uiteindelijk kwamen we om 1630 uur aan bij de muur waar we vervolgens een half uur de tijd hadden om deze te beklimmen. hmmmmmm dit was niet het plaatje in ons hoofd van de muur. We zijn uiteindelijk met een stelletje van het koffiewinkeltje daar mee teruggereden naar Beijing. De volgende dag hebben we het weer geprobeerd en eindelijk hebben we het hele mooie uitzicht van de chinese muur mogen bezichtigen!!!! De taxi is hier heel goedkoop, gelukkig maar want de leestekens op bussen en of metro kunnen we niet erg wijs uit worden. Ook de taxichauffeurs zijn soms een probleem, of ze willen je niet meenemen of ze weten de weg niet, vooral dat laatse vinden wij schandalig, al laat je ze de kaart zien dan weten ze nog zeer weinig en een briefje in het chinees geschreven door het hostel maakt ook al niet veel uit. Dus wijzen wij zelf de weg wel. De engelse taal is hier ver te zoeken maar ook dit levert vaak grappige momenten op. De chinezen, hmmm, hier zou ik wel een heel boek over kunnen schrijven. Ze zijn vooral grappig en kinderachtig, echt ze zijn gek op tekenfilms, disneyfiguren ga zo maar door. Maar ze kunnen ook zeer onbeschoft zijn en voordringen, zijn ze de beste in! Dus doen wij dit ook maar. Helaas hebben al deze miljarden chinezen binnenkort vakantie. Dit is wat minder prettig voor ons. Het regelen van een treinkaartje naar Xian is niet gelukt, dus waren wij verplicht om te vliegen. Met een ander brits stel hebben we getracht treinkaartjes te regelen via het internet. We vertrekken 28 sept.met het vliegtuig naar Xian- het britse stel was al eerder gearriveerd, ze hadden al een berichtje voor ons achtergelaten bij ons nieuw hostel in Xian, dat de treinkaartjes niet waren aangekomen. Shit. De volgende dag gelijk naar de ticketoffice gegaan, en gelukkig hebben wij nu treinkaartjes voor Shanghai!! Gelukkig alles loopt nu nog op schema! We zijn nog niet helemaal uit de problemen want de vakantie hier duurt tot 7 okt , maar dat zien we wel weer in shanghai. Xian is ook een hele leuke stad, we zijn hier al bij het terracottaleger geweest en de beroemde moslimwijk. Ook hier is alles weer enorm groot , het lijkt soms wel een lopend warenhuis, alles kan je hier kopen. Morgen gaan we weer met de vertrouwde fiets op pad, over de oude stadsmuur van Xian.
foto's volgen nog, deze zal ik in shanghai erop zetten.

Groetjes Naat en Wout uit Chinaland

• 30 September 2007 - 15:27

Ed:

Hoi Naat en Wout, het klinkt allemaal heel erg leuk, wat jullie allemaal beleven.
    Hadden jullie detickets die via internet besteld waren al betaald? Ik hoop van niet.
    Trouwens wat is er mis met varkensoortjes? Een varkenslapje is toch ook leuker, waarom zouden de oortjes dan niks zijn. Gewoon opeten hoor, lekker.
    Gr. Ed

• 30 September 2007 - 17:00

Nettie:

Hoi Nathalie en Wouter,
    Leuk om jullie verschillende verhalen te lezen, jij bent tenminste wat uitgebreider Nathalie, hou ik wel van. Bij Wouter blijf ik altijd nog met wat vragen zitten, vindt hij waarschijnlijk niet belangrijk, ik vind het wel leuk om over varkensoortjes te lezen, het waren toch geen hondenoortjes, dat is nog erger. Ben weer benieuwd naar Shanghai, de foto's op Wouter's site waren prachtig. Wat een verhaal 2x de Chinese muur, jammer genoeg niet voor 1x de prijs. Geniet er nog maar van.
    Gr. Nettie

• 30 September 2007 - 20:05

Pui Ling:

Hoi Naat en Wouter,
    Leuk om je verhaal van China te lezen, ben wel benieuwd naar je foto's!!! Veel plezier in ShangHai
    Greez Pui Ling

• 01 Oktober 2007 - 07:14

Esther:

hebben jullie dezelfde tour gedaan als wij...fijn he dat waxmuseum en die edelstenen....zijn jullie nog in het pretpark geweest? gelukkig hadden wij wel iets langer op de muur en was het heerlijk rustig (relatief gezien dan he). ben benieuwd naar de foto's en het filmpje natuurlijk. over winkelen gesproken, wacht maar tot je straks nog in hong kong komt...

groetjes

• 01 Oktober 2007 - 19:01

Ellen:

Hallo Nathalie en Wouter,

heerlijk dat we jullie reisverslag zo mogen blijven volgen. Ik zie jullie in gedachten al fietsen en lopen(met geplakte schoenen, hoe kom je zo snel aan tape?), winkelen tussen de drukke chineesjes (voordringen zal Wouter wel lukken, maar jij Naat?, we betwijfelen het...of net zo als Ling, slaan en tussen de benen door), maar natuurlijk ook nog snel nog even vervoer regelen, etc. Gelukkig Naat, had je niet je laatste oortje versnoept...hihi... Wat een energie, genieten jullie er af en toe ook nog even van alle nieuwe indrukken. Trouwens OORTJES mag dat wel van Sonja? Valt er wat lekkers te snoepen bij de chinezen of zijn ze ook al verwesters met chocolade?

Blijf genieten en lekker veel tikken, dan blijven we jullie volgen!

Groetjes,
    Ellen

• 04 Oktober 2007 - 16:12

Nettie:

Hoi wereldreizigers,
    Eindelijk een foto met een bekende erop, vind ik niet bij Wouter.
    Geniet van jouw foto's Nathalie en vind het verhaal bij Wouter, goed samenspel.
    Of komt jouw verhaal nog, jij bent lekker uitgebreider.
    Geniet ze verder.
    Nettie

• 04 Oktober 2007 - 16:25

Ed:

Hoi Naat, nu moet ik wel geloven dat jullie echt in China zitten. Geweldig Shanghai, ik zou wel weten wat ik daar moest doen. Het valt ons alleen wel op hoe modern al die Chinese steden zijn. Wij hadden nog steeds een idee van houten huisjes en zo.

We zitten net op Discovery te kijken naar een verhaal over Hong Kong. Een en al verlichting met lasers en zoeklichten. Al die lichten zijn geprogrameerd om te voorkomen dat de vliegtuigen er last van hebben. Jullie hebben toch wel ook de video meegenomen hè? New York is er niets bij vergeleken.

Groetjes Ed

• 04 Oktober 2007 - 20:56

Papa En Jeannette:

Hallo allebei, leuk weer zo'n uitgebreid en spannend reisverhaal. Ja, ja die Chinezen. Daar heb je er veel van. Leuke foto's. Brr varkensoortjes, lekker kluiven, zaten de haartjes er ook nog op?
    Goed dat de lange treinreis zo is meegevallen. Lange zit. En dan nog zo'n lange muur ook!!! Nog veel plezier en hopen op gauw weer mooi verhaal. Dikke kus Papa en Jeannette + poot Tara.

• 06 Oktober 2007 - 20:02

Ingrid:

Hi jongens, ik was een beetje achter maar volg nu jullie reis weer op de voet. Geweldig dit verslag, ik zie het zo voor me. Wat zullen jullie veel foto's gemaakt hebben. Schoenen al lekker ingelopen Naat? Geniet maar lekker verder. x Ingrid, Willem, Lilianne