En toen was het licht uit..... - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nathalie - WaarBenJij.nu En toen was het licht uit..... - Reisverslag uit Yangshuo, China van Nathalie - WaarBenJij.nu

En toen was het licht uit.....

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Oktober 2007 | China, Yangshuo

2 okt vanuit Xian vertrokken met de trein naar Shanghai. Maar liefst 20 uur, maar de treinen hier zijn zeer comfortabel.

Shanghai, wat een grote stad zeg, maar zeer indrukwekkend. We zitten in een heel leuk hostel, midden in het centrum van de oude wijk , en als we omhoog kijken vanaf onze tuin dan zien we al die hoge gebouwen erboven uitsteken. Ook dit is weer een wereldstad, en wij maar denken dat China pitoresk is ( even een feitje : Beijing 15.2 miljoen, Shanghai 15 miljoen, Xian 3.256.000 miljoen, en als laaste het kleinste stadje, zoals ze het hier noemen Yangshuo 300.000 mensen pffff) Het is hier heeeeel erg druk, maar gelukkig is hun vakantie bijna voorbij! We hebben hier de Bund bezocht ( flaneerboulevard), de tv tower - we zijn 263 meter hoog geweest, maar echt een onwijs gaaf uitzicht! Ook nog een dagtripje gemaakt naar een nabij gelegen plaatsje Sushou . dit zou volgens de lonely planet het venetie van het oosten moeten zijn, maar dat hebben wij helaas niet mogen ontdekken. Shanghai leuke stad, heeft nog wat oude huizen laten staan meer dan in Beijing, want deze stad vernielt al het oude. De chinezen hier hun grote hobby is eten, eten en winkelen, zoveel kledingzaken , we werden er bijna ziek van. wij houden het wel bij eten- lekkere vleespiesjes , of fruitspiesje van de straat mmmmmm.

Na 4 dagen Shanghai , verlaten wij deze mooie verlichte stad en vertrekken met het vliegtuig naar Yangshuo.
Hier gaat het licht uit...

Donker ...geen verlichting zoals in de grote steden en ook geen grote shoppingmalls , maar gewoon CHINA autenthiek.

Hier verblijven we bij een gezin in huis inclusief alle maaltijden , echte chineese maaltijden! met alle hostelgasten eten we op vaste tijden ontbijt en avondeten , echt gezellig , elke dag met andere mensen en het gezin zelf.
Het karstgebergte hier is echt fantastisch!!! We zijn al twee dagen met de mountainbike op pad en offroad aan het fietsen , door schattige kleine chineese dorpjes en rijstvelden tussen de bergen door. We hebben ook nog een berg beklommen, maar weet je wat nou zo irritant is.. van al dat omhoog lopen op die rottige steile trappen.. ik moet altijd kakken! overal in china zijn openbare toiletten behalve bij dit soort dingen. En we moesten nog een heel eind ook. Gelukkig waren er niet zo heel veel toeristen , dus heb ik maar bij een hele mooie bamboe boom een verrassing voor de lokale bevolking achtergelaten!. We hebben hier ook nog twee hollands gasten ontmoet die net de pekingchallenge gedaan hebben ( met een auto van 500 euro vanaf de dam naar beijing) Zij vliegen de zelfde datum terug als wij en hebben met hun voor 11 okt afgesproken om flink de gaan gokken in Macau.

zo dat waren weer de verhalen voor nu weer even , er volgen er vast meer , er zitten foto's bij van het fantastische karsgebergte.

Groetjes Nathalie & Wouter

• 08 Oktober 2007 - 14:55

Carla:

Je schrijft zoals je praat. We zien het helemaal voor ons. Alsof we zelf op reis zijn.

Groetjes, Carla

• 08 Oktober 2007 - 15:04

Nabila & Ellen :

Meid, meid, meisje toch...we wisten het al maar nu weten we het zeker! Wat ben jij toch een schijtwijf. Denkt dat Pandabeertje straks o lekker bamboe met satesaus...hulgh is het weet die van calve!

• 08 Oktober 2007 - 15:28

Ed:

Hoi Naat, hebben jullie nog wat gemerkt van de tyfoon Krosa. Die heeft voor de evacuatie van zo'n 1.5 miljoen Chinezen gezorgd. Hij heeft in de buurt van Shanghai gewoed. Maar Changhai zelf werd niet getroffen, daar alleen maar slecht weer. Regen, regen enz.
    Ikdenk dat jullie al in Guillin waren toen het losbarstte. Als jullie naar de Li river gaan, gaan jullie dan ook de door de aalscholvers gevangen vis eten? Lijkt me leuk.

Groeten en tot schrijfs.

• 08 Oktober 2007 - 15:30

Nettie:

Hoi
    Nou nou Nathalie, er liep toch niet iemand achter je op die trappen, Wouter zeker, klagend over the smell. De chinezen dachten misschien wel: hé goede mest voor de rijstvelden. Krijg je het weer terug, als je hier een portie Nassi haalt bij de chinees. De rust straalt van de foto's af. Nog even geduld en we krijgen de hele serie te zien.
    gr. Nettie

• 09 Oktober 2007 - 10:12

Esther:

wat een geweldig visueel verhaal weer...kan me toch niet herinneren dat je dat in vietnam ook had....wel prachtige foto's. als ik alles zo lees krijg ik ook gelijk weer zin om op vakantie te gaan...

• 09 Oktober 2007 - 10:17

Isabella:

Hahaaa Naatjuh, lekker in de buitenlucht, wind tegen je billetjes pggg. En Wout maar wachten.... :-/ hihi.
    Wat leuk dat jullie bij mensen in huis verblijven! Das heel anders weer dan een hotel oid.
    Ben benieuwd naar alle foto's! Heb gereserveerd (bij de chinees ;-) ) voor de 26e dus neem maar veel mee dan!
    Weet niet of jullie deze dagen nog wat gaan schrijven dus bij voorbaat wens ik jullie een goede reis terug. Tot het zover is....geniet er nog van!!!!

Kuzz